disini tempat aku berkongsi suka duka aku

Allah did not promise that the way would be easy..
but..
He did promise that
He would be with you
in every single step of your life
as long as you want Him to...

Friday, September 3, 2010

lemang-katak





tengah aku bersembang-sembang ngan kwn ku kat fb...
tetibe aku teingat stu kisah tentang lemang...
aku suke mkn lemang,..
kowng pown suke mkn lemang kowt...
nie bukan kesah k bg kowg takot mkn lemang or ape...
sj nk kongsi cite yg aku ase kan
agak klaka...
mungkin gak menggelikan...

time zaman2 aku skewl lu,,,
time too ngah musim aye...
sume sebok ngan kueh masing2...
sebok ngan ketupat..
sebok ngan lepang...

part lemang nie r yg aku nk cite kat kowg...
(haha..sj jew memanjangkan intro.,,)

aku dok kat ampang...
area bandar...
mane ad ag owg bandar nk bak2 lemang ne...
kami sume li jew r kat kdi...
tunjuk jew twos siap...

ad 1 kesah...
ad 1 family nie
nk mkn lemang
die pown g r li...
balik too...
die pown mengopakkan buloh yang menyaluti lemang too
c istri pown g r amik pisau untuk memotong separuh lemang yg telah d beli oleh suaminya






die n keluarga pown mkn r lemang yg telah d beli too...
cicah ngan rendang...
ngan sambal..
ngan segale laok yg ad kat umah too...
mkn punye mkn punye mkn...
lemang yg d potong da abis
si isteri g r kedapo ok memotong lemang g ag separoh kat atas meje too...
agak2 ag 3 potong nk abis...
bini die menjerit...




dalam lemang yag dowg mkn too ad katak...
bukan men elok ag bertenggek kat lam lemang too (da mati)
abis kua alek segale lemang da masok pewot td...


yang menariknya, cm ner katak too ley ad kat lam lemang??
huh...
aku pown wat kesimpulan sndr...
kalo nk wat lemang, besenye kite akan masokkan daon pisang lu kan dalm buloh kan??/
huh...terutama penggerai..misti akan wat byk2...
tengah die dok isi kan daon pisang kat lam buloh...
ad sekor katak br pas clash ngan awek katak
jd die bertekad nk bunoh di...
tengah die melompat2..
die termasok kedalam salah satu buloh yg dah dimasokkan daon pisang
die x berjaya nk melompat kelua...
jd die dok jew kat dlm too..
tengah die dudok...tetibe peniage too td masokkan beras ngan santan...
die da "stuck" kat lam too...



peniaga ni plak twos bakar lemang tersebut
make die pown bersemadi didalam lemang..
~the end~

5 comments:

  1. waaa...
    aku geli sendiri lak tengok incik katak nie...

    ReplyDelete
  2. haha...
    br pasan...
    nk eje lemang jd lepang lak...
    haha
    maaf kan aku atas kesalahan too

    ReplyDelete
  3. euw!!!geli weh tgok katak tu lam lemang.cub bygkan!!!eeeeeee!!sumpah geli oke!haha.mintak simpang.

    ReplyDelete
  4. haha..time aku memule dgr cite nie...
    aku pown geli geleman gak...
    mmg sgt x ley bla...
    tp nie realiti beb...
    nk wat cm ner...
    da rezki owg too dpt mkn lemang katak...
    :)

    ReplyDelete
  5. huhu.ksian giler owg 2.dhla kaler katak yg ko letak atas tu cm kaler lemang.ish.kalau la termakan mst x prasan.uweks!

    ReplyDelete