disini tempat aku berkongsi suka duka aku

Allah did not promise that the way would be easy..
but..
He did promise that
He would be with you
in every single step of your life
as long as you want Him to...

Monday, April 18, 2011

muhasabah cinta...


Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari Mu
Kupasrahkan semua pada Mu
Tuhan baru kusadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta Mu
Reff
Kata kata cinta terucap indah
Mengalir berdzikir di kidung do’a ku
Sakit yang kurasa biar
Jadi penawar dosaku

*
Butir butir cinta air mataku
Terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi Muhasabat cintaku
Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan Mu
Back to Reff
Back to *
Repeat Reff 2x

memang ada antara anda yang berada diluar sana yang dah pernah dengar lagu ini, tapi entry kali ini sekadar perkongsian buat yang belum pernah dengar.  entah kenapa, sejak akhir-akhir ni senang sangat air mata nie mengalir...tapi bukan mengalir untuk mengenangkan insan lain ye...cuma sekarang hati ini sangat mudah terusik bila teringatkan arwah ayah, teringat zaman persekolahan, teringat zaman2 lawan mak ayah dulu, zaman jadi JAGOAN kat sekolah...rindu ke??menyesal ke??aku sendiri pun x pasti dengan apa yang aku rasa...pelik ek??

yang paling jauh bukanlah bintang, mentari dan jua rembulan,
tapi...
merupakan masa yang telah berlalu dan takkan kembali...
kelmarin...
kelmarin yang akan luput menjadi secangkir kenangan,
kelmarin yang terluput mengukir sesalan.
apa yang ada???
yang ada hanyalah hari ini dan akan datang.
gunakanlah hari ini dengan sebaik mungkin kerana esok belum tentu 
menjadi milik kita,
sedangkan...
semalam telah pergi buat selama-lamanya...
**peringatan siDia buat aku dan aku kongsi bersama korang semua

kawan-kawan...janganlah kita terlalu taksub dengan cinta manusia yang takkan membawa kita kemana-mana pun...YA...memang kita dibenarkan untuk berkasih sayang sesama insan, tapi janganlah sampai kasih sayang tersebut melunturkan kasih sayang kita pada yang lebih layak...Allah...
aku sedar aku bukanlah insan yang layak untuk menasihati sesiapa kerana aku sendiri masih lagi lemah dalam agama aku sendiri...banyak lagi ilmu yang belum aku pelajari, tapi dalam surah al-'asr ayat 3 "...kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta SALING MENASIHATI UNTUK KEBENARAN DAN SALING MENASIHATI UNTUK KESABARAN..." telah menyebut bahawa Allah mengkehendakkan kita untuk saling ingat mengingati...

jangan lupa bahawa sebelum jasad ditiupkan roh, kita telah sain kontrak untuk menjadi khalifah Allah dimuka bumi ini, melaksanakan perintah dan meninggalkan larangan...jadi, bila Allah dah tunaikan apa yang kita pinta kenapa tidak kita sebagai manusia tunaikan apa yang Allah suruh...betulkan???JOM TUNAIKAN JANJI KITA...
yang ikhlas,
dak skema.

No comments:

Post a Comment