disini tempat aku berkongsi suka duka aku

Allah did not promise that the way would be easy..
but..
He did promise that
He would be with you
in every single step of your life
as long as you want Him to...

Monday, September 27, 2010

khilafku....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Sesungguhnya segala yang aku pernah lakukan dahulu merupakan khilaf dari diriku sendiri...
bukan aku x belajar agama...
bukan jugak sebb mak ayah ku x larang...
aku jugak x salah kan kwn2 aku...
khilaf yang aku pernah buat dulu adakah kerana keseilapan yang datang dari aku...
cm dalam salah satu teori yang aku blaja kat sini, bila seseorang too da smpai satu peringkat umur, die akan melalui satu tahap yang di panggil indentiti vs kekeliruan identiti....pada tahap ni dowg akan mudah terjebak ngan sesuatu yang dowg ase kan besh/syok tok d wat...

cenggitoo gak ngan aku....
mungkin persekitaran aku yang berada kat kwsn org2 yang jenis sosial...
sbb too aku penah tersalah jejak,,,
tp cm aku ckp td...aku x salahkan kwn2 aku...
sume too slh aku...
sbb aku x gune kan akal pertimbangan waras aku...
aku just pk nk enjoy...
Alhamdulillah...
mak ayah aku bg aku ilmu agama yang pd aku mampu bimbing aku tatkala aku hampir menyimpang dr yang sepatutnya...
Alhamdulillah...
Aku d kurniakan dengan kwn2 yang berakhlak baik...
dan..
Alhamdulillah ...
Allah masih memberi hidayah kat aku...too r yang paling penting dlm hidup kita sebagai manusia...

aku bukan ape...
sbnr nye aku ad terbace kat someone punye note...
tentang seorang pramugari yang koma sebaik shj die jejakkan kaki d Madinah...
 http://www.facebook.com/note.php?note_id=125374637512660&id=100001218580441 

aku bukan nk ulas pnjg...
cume nk bold kan ape yang penting utk semua yang bc 
blog nie...

Mazlan, kalau ada perempuan Islam yang tak pakai tudung, Mazlan ingatkanlah pada mereka, pakailah tudung. Cukuplah kakak seorang saja yang merasai seksaan itu, kakak tak mau wanita lain pula jadi macam kakak. Semasa diazab, kakak tengok undang-undang yang Allah beri ialah setiap sehelai rambut wanita Islam yang sengaja diperlihatkan kepada orang lelaki yang bukan muhrimnya, maka dia diberikan satu dosa. Kalau 10 orang lelaki bukan muhrim tengok sehelai rambut kakak ini, bermakna kakak mendapat 10 dosa.

 jom la kita berubah...
mende nie bukan utk mmbeban kan kita
tp tok kebaikan DUNIA dan AKHIRAT...
 cm aku ckp...aku penah khilaf...
dan skrg aku ngah cube yg terbaik tok berubah...
semoge kite semua sentiasa berada dibawah lindungan rahmat Allah s.w.t

sampaikanlah ilmu yang anda tahu walaupun sedikit...
kerana setiap kali ilmu tersebut dikembangkan..
anda turut mendapat sahamnya...
yang ikhlas,
dak skema,
shuhada.

1 comment:

  1. saya juga berada dlm khilafku..
    saya berharap awak bimbing saya kuar dr khilaf saya

    ReplyDelete